آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel) - وان سرور آکـادمی
آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)
آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

امروزه با توجه به نیاز ارتباط داخلی و خارجی سازمان ها و هزینه های سر به فلک کشیده خدمات مخابراتی، خیلی از سازمان ها و مدیران شبکه به فکر راه اندازی سرویسی شده اند که هزینه را کاهش داده و یا بتوانند کیفیت دیجیتالی بهتری را برای خود به ارمغان بی آورند. یکی از این روش ها نصب سرویس ها ویپ سرور ایزابل (Issabel) است.

مدتهاست که شرکت های تولید کننده دستگاه ها و سخت افزار های ارتباطی، دیوایسی رو تولید می کنند که تحت عنوان IP-Phone کارمیکند. اما خب هزینه دستگاه ها و راه اندازی بسیار بالا تر از حد انتظار خیلی از کاربران بوده و دستیابی رو سخت می کنه!

ایزابل یک ویپ سرور متن باز با محیط گرافیکی و کاملا رایگان هستش که هسته تلفنی آن Asterisk  هست. بسیاری از نرم افزار ها از ایزابل پشتیبانی میکنند. حتی افرادی که هیچ دانشی از مسائل VOIP و شبکه ندارند نیز میتوانند از ایزابل برای راه اندازی سرویس voice over internet protocol(VOIP) استفاده کنند.

در این مقاله قصد داریم یک آموزش فنی و کاربردی رو خدمت شما ارائه بدیم، که بتونید در پایان یک VOIP داخلی رو راه اندازی کنید. و بتونیم وارد صفحه داشبورد ویپ سرور ایزابل بشیم. ایزابل قابلیت راه اندازی VOIP – Fax  و Mail Server رو به شما میده . شما میتونید با راه اندازی ویپ سرور از قابلیت ها به صورت رایگان بهره مند بشید.

نصب ایزابل (Issabel)

برای راه اندازی باید سیستم عامل ایزابل رو به صورت رایگان از سایت اصلی ایزابل دانلود کنید. برای سهولت شما لینکش رو در این قسمت قرار میدم: دانلود فایل ایزو

پس از دانلود فایل ،مجازی ساز  VMware رو باز میکنیم و برای ساخت سرور مجازی جدید اقدام می کنیم.

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

در این قسمت ما فایل ایزو مورد نظر رو اضافه می کنیم . بعد از انتخاب مقدار فضای مورد ،صبر میکنیم که فایل ایزو اضافه بشه و بتونیم اون رو راه اندازی کنیم.

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

زمانی که با تصویر پایین مواجه شدید یعنی ماشین مجازی به درستی اضافه شده:

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل

برای اینکه ارتباط ماشین مجازی مون رو با اینترنت برقرار کنیم از منوی سمت چپ گزینه Network Adapter رو انتخاب میکنیم و بعدش مطابق تصویر گزینه های درست را انتخاب می کنیم:

آموزش نصب ویپ سرور Issabel

*نکته : سعی کنید که حین نصب ایزابل از اتصال به اینترنت جلوگیری کنید و گرنه ممکنه خیلی روند طولانی باشه*

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

بعد از این که ماشین مجازی مون رو استارت کردیم، وارد این محیط میشیم . چون ما میخوایم فقط ایزابل رو نصب کنیم ، از گیت وی و یا کارت های خاصی استفاده نمی کنیم. فقط گزینه Install رو انتخاب می کنیم و ادامه میدیم.

در بیشتر مراحل نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel) فقط با انتخاب و شخصی سازی رو به رو هستیم

خوشبختانه ایزابل از زبان فارسی پشتیبانی می کنه ،اما خب چون زبان فنی اهمیت بالایی داره ما با همون زبان انگلیسی ادامه میدم:

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)


در ادامه یکسری  تنظیمات پیش از نصب رو انجام میدیم ،مثل انتخاب کردن موقعیت مکانی و زمانی ،انتخاب فضایی که در مجازی ساز تخصیص داده بودیم و ورژن Asterisk  که ایزابل بر پایه اون هست رو انتخاب می کنیم:

پس از پایان این مراحل منتظر نصب میمانیم.

** ممکن است که این روند بیش از 30 دقیقه طول بکشد**

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

البته که پیش نیاز داشتن یک بستر پایدار برای ارتباط صوتی و برقراری تماس از طریق سیگنال های آیپی، نیازمند یک سرور و پورت اختصاصی است .در وان سرور مفتخریم که سرور های مجازی با کیفیت ایران را که مناسب برای کاربران داخل کشور هستش رو ارائه بدیم.

همچنین جهت خرید سرور مجازی با کانفیگ ایزابل میتوانید با ما در تماس باشید تا براساس نیاز شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم.

خب ما موفق به نصب شدیم . حالا از با کامند ifconfig میتونیم تنظیمات کارت شبکه رو ببینیم وبا وارد کردن آیپی در مرورگر وارد کرده و میتوانیم لاگین کنیم.

آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)
آموزش نصب ویپ سرور ایزابل (Issabel)

بعد از لاگین باید به این  محیط دسترسی داشته باشید.

امیدوارم این آموزش برای راه اندازی اولیه به شما کمک کرده باشد.

5/5 - (5 امتیاز)