اورسل چیست ؟ - وان سرور آکـادمی

اورسل چیست ؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

سلام این روز های همه وی پی اس فروش ها برای فروش بیشتر و تبلیغات شعاراصلیشون  فروش وی پی اس با منابع اختصاصی ؟ حالا ببینم کدوم سرور ها منابعشون اختصاصیه کدوم سرور ها نه ! خوب تمامی سرورهای که مجازی ساز انها KVM , OpenVZ می باشید و از پنل سولوس وی ام  و ویرچوالیزور استفاده میکنن منابعشون اختصاصی می باشد ، خوب از آن جایی که اکثرا سرویس دهنده های ایرانی از vmware استفاده می کنن و نسبت به KVM , OpenVZ مزایای خاص خودش رو داره اما بحث ما این نیست پس میریم سراغ برسی  ماشین های مجازی روی vmware . خوب از کجا بدونیم یک ماشین مجازی ساخته شده توسط vmware منابع اختصاصی هستش یا نه باید عرض کنم خدمتتون که تنها یک راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد اون هم پنل تحت وب هست . الان سئوال پیش میاد که چطور میشه این موضوع رو توسط پنل تحت وب فهمید؟ خب خیلی سادس وقتی شما پنل تحت وب دارید تمام منابع اختصاص داده شده به سرور رو میتونید مشاهده کنید برخی از افراد میگن که ما رم یک سفارش دادیم رم یک هم گرفتیم ، منابع سرور ما اختصاصی هستش که باید عرض کنم خدمتتون خیر به این صورت نیست با ما همراه باشید تا با هم برسی کنیم .خب به تصویر شماره 1 و 2 دقت کنید . (در ادامه مطلب)

تصویر شماره 1

Vcenter-1-300x262

تصویر شماره 2

Vcenter-2-300x268

خب بعد از اینکه ماشین مجازی توی vmware ساخته میشه همانظور که می بنید می تونیم مموری و سی پی یو ماشین رو مدیریت کنیم که تصویر شماره یک بیانگر مدیریت سی پی یو و تصویر شماره دو بیانگر مموری هستش خب تو عکسا 2 تا کادر قرمز رنگ مشاهد می کنید اولی منابعی که برای ماشین داده شد و باید در اون میزان محدودیت ایجاد شود رو نشون میده در اینجا ماشین مجازی ما مموریش 4 هستش و حد نرمال رو به شما نشون میده برای اگر ماشین شما منابع اختصاصی باشه باید تو کادر دوم بعد از بر داشتن تیک ان لیمیت عدد 4096 نشون داده شود .

خب میریم سر برسی ماشین مجازی از طریق پنل تحت وب

Vcenter-4-300x168

همانطور که میبنید در تصویر شماره 3 سی پی یو تو کادر قرمز بزرگ نشون داده شده و مموری تو کادر آبی بزرگ همانطور که تو سی پیو میبنید shares normal باید 4000 تا باشه که در اینجا 2000 تا هستش و همچنین shares memory باید  در 4096 باشه که روی 2000 هستش که نشون از اون میده که این سرور اورسل شده است یعنی وی پی اسی به شما داده شده با رم 4 و سی پیو 4 کور اما در حقیقت رم سرور شما 2 هستش و سی پیو شما 2000 تا که این عدد رو وی ام ویر برای دو کور حساب میکند بهتر بگیم دو کور خب همانگونه که در تصویر می بینید . ما به همون وی پی اس ریموت زدیم و تسک منیجر رو فعال کردیم و به تیب پرفورمنس رفتیم و همونطور که می بینید . مموری یوز شده 4 گیگ هستش و 44.3 مگابیت خالی وقتی شما پنل تحت وب ندارین میگن خب بله ما رممون 4 استفادمون هم زیاده اما وقتی پنل تحت وب داشته باشید میبنید که نه خیر شما در واقع دارین از 2 گیگ رم استفاده میکنید و این دو گیگ رم تو ماشین 4 گیگ به شما نشون داده میشه ما در اینجا نصف زدیم حتی میشه کمتر از یک گیگ هم زد حتی کمترین مقداری که فکر میکنید خب در عکس شماره 4 سی پی یو رو برسی میکنیم

عکش شماره 4

Vcenter-5-300x168

خب همانطور که در تصویر مشاهد میکنید تو تسک منیجر شما 4 کور سی پیو مشاهده میکنید که 6 درصد سی پیو یوز شده  خب ما بهتون ثابت میکنیم که این مقدار یوز سی پیو کمتر از این مقدار هست خب برای اینکه بهتون نشون بدیم این قضیه رو با ما همراه باشید تا عکسهای از پنل تحت وب با منابع اختصاصی و حالت های مموری و سی پی یو رو تو تسک منیجر بهتون نشون بدیم

خب به تصویر شماره 5 دقت کنید

تصویر شماره 5

Vcenter-6-300x168

خب ما به محض اینکه مناع سرور رو به حالت عادی تغییر دادیم فورا تصویر برداری کردیم همانطور که در پنل تحت وب مشاهد میکنید منابع اختصاصی هستن و در تسک منیج میبنید که کم کم داره مقدار یوزشده سی پیو میاد پایین و به یک حد متوسط میرسه و در اون حد توسط میمونه اینجا مصرف واقعی شما نشون داده میشه چون منابع شما اختصاصی و در حد نرمال هستش  همونطور پایین نمودار میبنید که 2.1 گیگ مموری یوز شده و 1.9 گیگ مموری خالی می باشید و همچنین با ما همراه باشید تا در عکس 6 سی پیو رو مجدد مورد برسی قرار بدیم .

عکس شماره 6

Vcenter-7-300x168

همانظور که میبنید سی پیو هم در پنل تحت وب به صورت اختصاصیو نرمال هستش و همانظور که می بینید در تسک منیجر مصرف واقعی سی پی یو شما 1 درصد از سی پیو کل هستش که در حالتیکه روی 2000 تا محدودیت ایجاد شده بود این رقم 6 درصد بود .

حالا خودتون با چشمای خودتون فرق بین منابع اختصاصی و اورسل رو مشاهده کردین .

برخی از فروشنده ها میگن که ما رم یک بهتون میدیم اما امکان نصب ویندوز 2008R2 , همچنین 2012 و 2012R2 وجود نداره شما میتونید فقط ویندوز 2003 سفارش بدین که حاکی از اورسل بودن ماشین مجاری که در اختیار شما قرار داده خواهد شد رو میرسونه . امیدوارم که استفاده کرده باشین و این مقاله تونسته باشه شما رو در انتخاب صحیح VPS  راهنمایی کرده باشد .

پس هر ارزونی بی دلیل نیست

برای خرید سرور مجازی بدون اورسل کلیک کنید

اولین نفری باشید که از آموزشها و تخفیفهای ویژه با خبر میشوید 😉
با عضویت در خبرنامه از 80 درصد تخفیف بهره مند شوید

5/5 - (1 امتیاز)