کاربرد پایتون در هک و امنیت چیست؟ - وان سرور آکـادمی
کاربرد پایتون در هک و امنیت چیست؟
کاربرد پایتون در هک و امنیت چیست؟

کاربرد پایتون در هک و امنیت چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد پایتون در هک و امنیت چیست؟

در این اموزش به کاربرد پایتون در هک و امنیت می پردازیم با ما در ادامه همراه باشید.

کاربرد پایتون در هک و امنیت

زبان برنامه نویسی در هک و امنیت چقدر اهمیت دارد ؟

بسیاری از افرادی که می خواهند وارد دنیای هک و امنیت شوند این سوال را در ذهن خود دارند :

  • بهترین زبان برنامه نویسی برای هک چیست ؟
  • یا ایا اصلا زبان برنامه نویسی برای هک و امنیت نیاز است؟
  • کدام زبان بهتر از دیگری است ؟
  • ایا پایتون زبان خوبی برای هک و امنیت است؟
  • ….

همانطور که در هر کاری سطح کاری می تواند متفاوت باشد در حوزه تست نفوذ و امنیت هم سطح کاری متفاوت است، یعنی هر شخص با توجه به دانش و نیاز خود می تواند در سطح های مختلفی قرار بگیرد که در سطح اولیه یادگیری نیازی به زبان برنامه نویسی نیست اما برای بالا بردن سطح علمی و عمیق تر شدن در این حوزه باید حداقل یک زبان برنامه نویسی را نسبت به علاقه خود یاد بگیرید.

برای مثال اگر علاقه متد به تست نفوذ سیستم عامل های ویندوزی هستید بهتر است به سراغ زبان های .net مانند C# بروید که برای مثال بتوانید ابزار هایی مانند رات ها کیلاگر ها و …. برای خود بنویسید و با اسیب پذیری های درون برنامه های نوشته شده با این زبان اشنا شوید.

زبان های دیگری هم مانند php و asp هم می توانند در زمینه های وب و درک اسیب پذیری های ان ها کمک شایانی کنند و حتی با این زبان ها اکسپلویت نویسی انجام دهید. پس به طور کلی زبان برنامه نویسی خاصی برای هک و امنیت مطرح نیست و شما باید طبق علاقه خود یک زبان را انتخاب کنید.

آیا میدانستید که استفاده از سرور مجازی و سرور اختصاصی برای هک و تست نفوذ در اکثر دیتاسنتر ها غیر مجاز است و باعث مسدود شدن سرور می شود؟

اما راه حل این مشکل چیست؟ شما برای انجام عملیات تست نفوذ، هک ، کرک و … نیازمند سرور مجازی یا اختصاصی وارز هستید.

وان سرور با ارائه سرور مجازی وارز و سرور اختصاصی وارز با بهترین کیفیت و گارانتی 100% بازگشت وجه این مشکل را برای شما حل کرده است.

پایتون Python

این زبان برنامه نویسی نسبت به دیگر زبان ها بسیار ساده بوده و امکانات فوق العاده ای را در کتابخانه های خود جای داده است. برای مثال اگر یک برنامه با زبان c++ با 1000 خط نوشته شود با استفاده از زبان پایتون شاید با 500 خط انجام شود، به همین خاطر بسیاری در زمینه تست نفوذ به سراغ این زبان برنامه نویسی می روند.

آشنایی با کاربرد پایتون در هک و امنیت

اکسپلویت نویسی یکی از مراحل بسیار تخصصی و حرفه ای در هک و امنیت است که بسیاری با پیدا کردن اسیب پذیری اکسپلویت ان را به صورت یک برنامه با زبان پایتون می سازند تا عملکرد اکسپلویت به صورت دقیق و صحیح انجام شود. برخی از دیگر اکسپلویت ها فقط در قالب یک برنامه نوشته شده قابل استفاده هستند پس با درک این موضوع به یک زبان برنامه نویسی نیاز است که هم امکانات کاملی داشته باشد و هم در سریع ترین زمان ممکن به صورت ساده قابل استفاده باشد.

برخی از کاربرد های پایتون

  • ساخت ابزار های امنیتی تحت کنسول
  • ساخت اپلیکیشن های الوده و رات جهت تست نفوذ
  • امکان ساخت اکسپلویت های حرفه ای
  • امکان اجرای پایتون در انواع سیستم عامل ها
  • ….

نتیجه گیری

برای شروع و یادگیری مباحث تست نفوذ و امنیت به صورت تخصصی زبان برنامه نویسی می تواند بسیار کاربردی و مهم باشد و حتما برای انتخاب یک زبان باید به حوزه مورد علاقه خود توجه کنید و از روی شنیده ها که کدام زبان بهتر است عمل نکنید چرا که همه زبان ها به دلیل ان که نیاز بوده اند ساخته شده اند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که برای مثال کاربرد های پایتون را در هک و امنیت مثال زده ایم و به صورت کامل توضیح داده شد.

منبع: pentestcore.com

Rate this post