آموزش تغییر IP سرور در DirectAdmin - وان سرور آکـادمی
آموزش تغییر IP سرور در DirectAdmin
آموزش تغییر IP سرور در DirectAdmin

آموزش تغییر IP سرور در DirectAdmin

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

آموزش تغییر IP سرور در DirectAdmin

DirectAdmin یک کنترل پنل میزبانی وب محبوب است که به کاربران اجازه می دهد تا هاست و سایتهای خود را مدیریت کنند. در برخی موارد پیش می آید که به هر دلیلی آی پی سروری که در آن دایرکت ادمین پیکربندی شده را تغییر میدهید، به همین دلیل با تغییر آی پی در سرور اختلالهایی در دایرکت ادمین و سایتهایتان بوجود می آید که عملا باعث مختل شدن سایتتان میشود! در این مقاله روند تنظیمات دایرکت ادمین بر اساس آی پی جدید سرورتان را خدمتتان توضیح میدهیم.

در صورتی که این مراحل رو اجرا میکنید، باید حتما دسترسی به روت اصلی سرور و پنل ادمین directadmin را داشته باشید. و سپس مراحل زیر را دنبال کنید. (اگر نیاز به پیکربندی از سمت پشتیبانان ما داشتید میتوانید از صفحه پیکربندی دایرکت ادمین و یا بخش تماس با ما با پشتیبانان فنی در ارتباط باشید)

مراحل تغییر IP سرور در DirectAdmin :

برای تغییر آدرس IP سرور در DirectAdmin، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به DirectAdmin خود وارد شوید.
  2. به System Settings > Network بروید.
  3. در بخش IP Address، آدرس IP جدید را وارد کنید.
  4. روی Save کلیک کنید.

تغییر IP سرور در DirectAdmin با استفاده از اسکریپت ipswap.sh:

DirectAdmin همچنین یک اسکریپت به نام ipswap.sh را ارائه می دهد که می تواند برای تغییر آدرس IP سرور استفاده شود. برای استفاده از این اسکریپت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به Terminal خود وارد شوید.
  2. به مسیر /usr/local/directadmin/scripts بروید.
  3. دستور زیر را اجرا کنید:
./ipswap.sh old_ip new_ip

در این دستور، old_ip آدرس IP قدیمی و new_ip آدرس IP جدید است.

تغییر آدرس IP سرور در DirectAdmin با استفاده از اسکریپت getLicense.sh:

اگر از یک لایسنس DirectAdmin استفاده می کنید، باید پس از تغییر آدرس IP سرور، لایسنس خود را نیز به آدرس IP جدید متصل کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به Terminal خود وارد شوید.
  2. به مسیر /usr/local/directadmin/scripts بروید.
  3. دستور زیر را اجرا کنید:
./getLicense.sh client_id license_key

در این دستور، client_id شماره مشتری شما و license_key کلید لایسنس شما است. اگر لایسنسی ندارید میتوانید لایسنس دایرکت ادمین را از وان سرور تهیه کنید
ممکن است پس از تغییرات نیاز به ریستارت سرویس ها باشد که میتوانید در صورت نیاز کل سرور را با دستور reboot ری استارت کنید.

پس از تغییر آدرس IP سرور:

پس از تغییر آدرس IP سرور، باید تغییرات را در رکوردهای DNS دامنه های خود اعمال کنید. برای انجام این کار، با ارائه دهنده خدمات دامنه خود تماس بگیرید. و یا اگر دسترسی به پنل دامنه دارید تغییرات نیم سرور را بر روی آی پی جدید تنظیم کنید.

سعی کردیم در این آموزش به صورت کامل مراحل تغییر آی پی را خدمتتان توضیح دهیم، اگر در فرایند آموزش به مشکلی برحوردید میتوانید از بخش نظرات همین آموزش سوالتون رو مطرح کنید.

Rate this post