حملات دیداس چیست؟ نحوه جلوگیری از دیداس چیست؟ - وان سرور آکـادمی
حملات دیداس چیست؟ نحوه جلوگیری از دیداس چیست؟
حملات دیداس چیست؟ نحوه جلوگیری از دیداس چیست؟

حملات دیداس چیست؟ نحوه جلوگیری از دیداس چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

حملات دیداس چیست؟

دیداس یا DDOS مخفف distributed denial of service است. در این نوع حملات هکر با ارسال در خواست های بسیار زیاد به سرویس از طریق چندین سیستم یا سرور سعی بر Down یا از کار انداختن سرویس با پر کردن منابع سرور مانند RAM , CPU و… میکند.

با این کار اسیب های بسیار زیادی به سایت تارگت وارد میشود. برخی از این آسیب ها میتوانند فیزیکی باشند مانند آسیب سخت افزاری که هزینه های بسیار سنگینی را به دیتاسنتر وارد میکند و یا در سطح های پایین تر متوقف کردن سایت باعث آسیب مالی خواهد شد.

نحوه جلوگیری از دیداس

جلوگیری از حملات دیداس یکی سخت ترین کار های امنیتی است چرا که از سیستم های مختلف به صورت پی در پی درخواست ها ارسال میشود و تشخیص آن ها با کاربر عادی بسیار سخت است.

اما راه هایی برای مقابله وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت.

استفاده از کلودفلر

کلوفلر یک سرویس ابری است که یک لایه امنیتی بر روی سرور شما قرار میدهد و در صورت حمله فایروال آن از وارد شدن درخواست به سرور اصلی جلوگیری میکند. در واقع ای پی سرور شما به صورت کلی مخفی میشود و آی پی های سرویس کلود فلر به کاربر نشان داده میشود.

برخی امکانات کلودفلر

  • مخفی کردن ای پی
  • جلوگیری از حملات DDOS و DOS
  • انتخاب سطح امنیت
  • محدودیت کشور
  • مخفی کردن DNS
  • کنترل درخواست ها
  • کش کردن وب سایت

آیا میدانستید که استفاده از سرور مجازی و سرور اختصاصی برای هک و تست نفوذ در اکثر دیتاسنتر ها غیر مجاز است و باعث مسدود شدن سرور می شود؟

اما راه حل این مشکل چیست؟ شما برای انجام عملیات تست نفوذ، هک ، کرک و … نیازمند سرور مجازی یا اختصاصی وارز هستید.

وان سرور با ارائه سرور مجازی وارز و سرور اختصاصی وارز با بهترین کیفیت و گارانتی 100% بازگشت وجه این مشکل را برای شما حل کرده است.

فایروال های نرم افزاری برای مقابله با حملات دیداس

نرم افزار های فایروال زیادی برای انواع سیستم عامل ها وجود دارند که با نصب ان ها میتوانید تا حدی در مقابل برخی از این حملات جلوگیری نمایید. برای مثال در ویندوز آنتی ویروس هایی که وجود دارند مانند ESET فایروال هایی دارند که در صورت هرگونه حمله به شما اطلاع خواهند داد و آی پی حمله کننده را مسدود میکنند.

فایروال لینوکس

در لینوکس هم فایروال هایی مانند Iptables و IPCop وجود دارند که با استفاده از آن ها بعضی از حملات در برخی از لایه های شبکه کنترل میشوند و به صورت گرافیکی و تحت کنسول قابل تنظیم و استفاده هستنند.

فایروال های سخت افزاری

این فایروال ها نقش بسیار مفیدی خواهند داشت اما همه از آن ها استفاده نمیکنند چرا که هزینه های بسیار بالایی دارند اما به صورت کلی نتیجه خوبی خواهد داشت.

سرور با منابع مناسب برای جلوگیری از حملات دیداس

یکی دیگر از راه های مقابله استفاده از سرور هایی با منابع زیاد و مناسب است که در زمانی که حملات با سطح ضعیف تری انجام میشوند آسیب زیادی به شما وارد نشود اما بهترین کار بالا بردن سطح امنیت است.

محدود سازی IP

یکی دیگر از راه های مقابله با این حملات بستن رنج ای پی ها است که در صورتی که این کار هم جواب نداد به مدت محدودی میتوانید ای پی های کشور های دیگر را مسدود کنید. دقت داشته باشید از این کار را در صورتی که هیچ کاری نتوانستید برای مقابله انجام دهید استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)