مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018 - وان سرور آکـادمی
مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018
مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018

مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018

اعتبار دامنه

یکی از فاکتورهایی که به شما کمک خواهد کرد تا در موتور جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنید اعتبار دامنه یا Domain Authority است. یک DA خوب باید همواره بیشتر از 35 باشد تا بتواند رتبه خوبی را از موتورهای جستجو دریافت کند. برای افزایش اعتبار دامنه می‌توان بک لینک‌هایی که بر روی وبسایت خود استفاده می‌کنید ، باید ترافیک سایت را افزایش دهند و از بیشترین اعتبار دامنه برخوردار باشند. هرچه اعتبار دامنه‌هایی که از آنها بک لینک گرفته شده بیشتر باشد ، اعتبار دامنه افزایش پیدا خواهد کرد.

اعتبار صفحه

اعتبار صفحه یا Page Authority به شما کمک می‌کند تا با استفاده از محاسبه تمامی معیارها، رقابت صفحه وب خود را مشخص نمایید. این مورد یکی از فاکتورهای تعیین کننده در رتبه بندی سایت در گوگل است.

اعتبار صفحه بر اساس تمامی نمرات فعالیت‌های سئو محاسبه خواهد شد و پایین بودن اعتبار به این معنا است که در استراتژی‌های سئو شما که شامل کلمات کلیدی، محتوا، فعالیت‌های رسانه اجتماعی و … می‌باشد ، اشتباهاتی وجود دارد.

برای افزایش PA لازم است تمام فعالیت‌های سئو را به خوبی دنبال کنید، تا نتیجه مورد نظر را دریافت نمایید.

سرعت بارگزاری صفحه

سرعت بارگزاری صفحه یکی دیگر از مواردی است که در مطلب مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018 به آن خواهیم پرداخت. این امر در این چند سال اخیر بیشتر خود را نشان داده و با توجه به معرفی تکنولوژی‌های برتر و جدید طراحی وب سایت ، شما را وادار خواهد کرد تا همواره سایت و طراحی آن را آپدیت کنید تا بهترین سرعت بارگزاری را داشته باشید.

دلیل عمده اهمیت سرعت بارگزاری صفحه این است که اگر بارگزاری صفحه زمان زیادی طول بکشد، بازدید کنندگان منتظر نمی‌مانند و اگر بازدیدکنندگان صفحه را ترک کنند باعث بالا رفتن نرخ بازگشت شده و در نهایت بالا رفتن نرخ بازگشت بر روی ترافیک و کیفیت آن تاثیر منفی خواهد داشت و در نتیجه رتبه‌بندی صفحه و اعتبار دامنه شما پایین خواهد آمد.

بنابراین بهتر است از ابزارهای موجود مانند WebMaster Tools گوگل و یا سایت‌هایی مانند GTmetrix برای وضعیت سرعت و لود سایت مطلع گردید و اگر مواردی برای کاهش سرعت لود سایت شما وجود دارد آنها را نیز برطرف کنید.

محتوای سبز

از مهمترین موارد تأثیرگذار در سئو شماست و باید بدانید که به نظر شخص بنده پایه و اساس کیفیت سایت و همچنین جذابیت وب سایت شما برای کاربران همیشه محتوا خواهد بود. به کمک محتوایی کامل و همچنین کاربردی در زمینه وب‌سایت خود ، شما می‌توانید کاربران را برای همیشه به سمت سایت خود بکشانید و این یعنی پیشرفت و ترافیک بالا برای سایت شما.

گوگل پس از بررسی محتوا و بازخورد آن توسط کاربران اعتبار صفحات و دامنه شما را افزایش داده و همچنین خیلی سریع شما را در رتبه‌های بالای جستجوهای مرتبط نشان خواهد داد.

محتوای سبز می‌تواند یک متن ، گزارش تصویری ، ویدئو و سایر رسانه‌ها باشد که شما باید نسبت به شرایط وب‌سایت و زمینه فعالیت خود از آنها نیز بهره ببرید.

کیفیت ترافیک ورودی

کیفیت ترافیک ورودی سایت شما بنابه محتوا و یا محصولاتی است که شما عرضه می‌کنید. گوگل یک ماشین هوشمند است و در نظر داشته باشید صرفاً یک ماشین است و کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند ، برای شما مهم خواهند بود. بنابراین باید نوع کلمات کلیدی ، محتوا و … را در سایت خود به شکلی منتشر کنید که در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید ، کاربر جذب کنید.

به طور مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش گوشی موبایل است ، باید به شکلی سایت خود و محتوای خود را تولید کنید که کاربرانی که به موبایل نیاز دارند به سایت شما وارد شوند و کاربرانی که نیاز به لپ تاپ دارند به سایت شما نیایند.

اگر ترافیک به هر شکلی به سمت سایت شما سرازیر شود و کاربر سایت شما را نامرتبط با نیاز خود ببیند ، سریعاً سایت شما را خواهد بست و همین امر به مرور بر روی سئو شما آسیب جبران ناپذیری خواهد گذاشت.

بک لینک‌های با کیفیت

یکی از مواردی که همیشه در مورد آن صحبت شده است بک لینک است و ما در این مطلب که به بررسی مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018 خواهیم پرداخت نیز به این موضوع باز هم اشاره خواهیم کرد.

در تعریف ساده ، بک لینک به لینکی گفته خواهد شد که از سایت و یا صفحه‌ای در اینترنت به سایت شما زده شود.

حال هر چه بک لینک به سمت سایت شما مرتبط با موضوع لینک شده باشد و کاربر را جذب سایت شما کند ، پس کیفیت بیشتری دارد. بنابراین تلاش کنید تا لینک‌های متناسب با موضوع خود در سایت‌های مرتبط داشته باشید تا از این مهم در سئو سایت خود برخوردار گردید.

کارایی کلمات کلیدی

هنوز پس از اعلام گوگل برای کنار گذاشتن کلمات کلیدی در نتایج جستجو ، باز هم دیده می‌شود که از آن به صورتی دیگر استفاده می‌شود تا بتوان به کاربران کمک کرد تا جستجو بهتری برای موضوعات خود داشته باشند.

کلمات کلیدی بلند و یا Long Tail Keyword امروزه بیشتر استفاده می‌شود و به شما کمک خواهد کرد تا در نتایج جستجو به صورت اختصاری‌تر نمایش داده شوید. بناربراین تلاش کنید از کلمات کلیدی متنوع و صد البته مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.

نکته مهم : کلمات کلیدی برای شما مفید خواهد بود که از آنها در محتوای خود استفاده کرده باشید و بی ربط به موضوع شما نباشند.

شبکه‌های اجتماعی

شاید در نگاه اول به موضوع شبکه‌های اجتماعی توجه چندانی نشود و به نظر شما گوگل و یا سایر موتورهای جستجو هیچوقت داخل شبکه‌های اجتماعی را مشاهده نمی‌کنند. بله این حرف صحیح است ، اما باید بدانید که بسادگی گوگل و سایر موتورهای جستجو متوجه لینک شدن از شبکه‌های اجتماعی به سایت شما خواهند شد و با این دید که سایت شما یک سایت کاربر پسند است ، نمره سئو مطلوب‌تری به شما خواهند داد. بنابراین هرچه کاربران از شبکه‌های اجتماعی مختلف و معتبر به سایت شما سرازیر شوند ، در سئو نتایج بهتری را دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

مبحث سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو قلب تپنده تجارت و بازاریابی الکترونیک است و یک کسب و کار آنلاین زمانی می‌تواند از طریق گوگل و به صورت رایگان کاربر جذب کند که از جدیدترین متدها و تکنیک‌های مهم سئو نیز بهره ببرد.

بنابراین مهمترین تکنیک‌های سئو در سال 2018 را جدی بگیرید و سعی کنید تمامی آنها را در وب سایت خود لحاظ کنید.

اولین نفری باشید که از آموزشها و تخفیفهای ویژه با خبر میشوید 😉
با عضویت در خبرنامه از 80 درصد تخفیف بهره مند شوید

Rate this post